fredag 20 augusti 2010

Fre20Aug-NailArt

~[Rainbow graffiti nails]~

~[Uppdatering med Beskrivning Sön22Aug]~
1. Börja med att måla rosa

2.Fortsätt där efter på en gång med ett gult nagellack, måla lite på kanten av de rosa för att få en orange skiftning mellan det rosa och gula.

3.Fortsätt sedan med en grön färg. Du kan fortsätta på samma sätt och göra alla regnbågens färger. Jag stannade dock här. Det ända du behöver tänka på är att färgerna inte ska torka i mellan utan liksom flytta ihop lite i varandra.

4.När du är klar med alla färger och de har torkat cirka 4min kan du ha på graffiti nagellacket.
Jag avslutar sedan med ett genomskinligt glitter nagellack

[Om det är någonting som är oklart så fråga, skulle egentligen ha lagt upp en video beskrivning men hittar tyvärr inte min kamera just nu]

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör du så det blir regnbågs effekt mellan den grön/gula och rosa??? Lust att göra mina naglar ;P :D

Mia sa...

Roligt du klippt bilden. Som ett hjärta liksom =P

Anonym sa...

nice, förstår hur du menar. Men antar att man ska måla nagel efter nagel, inte alla naglar rosa och sen gult, utan rosa och gult nagel efter nagel. ^.^ förstår du ;P

- Alexandra! sa...

De där nya lacken är tuffa! Däremot hoppas jag riktiga krackelerande lack kommer till Sverige snart, dem är himla mycket bättre än de där. Du har gjort riktigt snyggt måste jag säga! :D

Eriiza sa...

Tyvärr var du för sent ute, har redan
utgett veckans vinnare, men kan ta och skriva dig på listan inför kommande tävling ? =)

Förresten, bild på min nya tatuering ligger på bloggen nu ! =D