söndag 14 november 2010

Sön14Nov-Purikura

~[Purikura Photo! ]~
Någon annan en jag som älskar denna typ av bilder? Bilder med massa sockersöt pynt!


Denna typ av foton är vanliga i japan, där finns dessa fotoautomater överalt har jag hört! Där kan du fotografera dig och sedan efteråt får man pynta bilderna digitalt med text, figurer, stjärnor, hjärtan osv innan du får de utskrivet. Som de vi har i Sverige på tex centralstationen, fast mycket roligare!

Idag när jag satt och klickade runt hittade jag en hemsida där du kan skapa denna typ av bilder! Utan att behöva klippa och klistra i photoshop & inte behöver du lyfta på rumpan, eller åka till japan häller! ^-^

~[Direkt länk-Klicka här]~
eller en liknande websida ~[här]~

8 kommentarer:

- Alexandra! sa...

sv: Den är verkligen det! :D

Johanna sa...

Söt bild! ^^jag älskar purikura!

Svar: Hehe, man får inte vara seg att boka biljetter när det gäller Harry Potter! som tur hade min kompis guldmedlemskap på bioklubben så hon fick boka dagen innan! :P

- Alexandra! sa...

sv: Jag tycker det med, inte för stora mål (det ska man inte ha, däremot stora drömmar). :)

- Alexandra! sa...

sv: Tack så mycket! :D Och tack för att du håller tummarna för kvällen. :)

MYMiC sa...

Aw, jag älskar purikura, so cute :):)

Haha ja, bilderna är verkilgen kreativa :D Hoppas att allt är bra med dig, kramo <3

Sabina sa...

Den sidan har jag också använt mig av några gånger :) Dåligt bara att purikura inte finns i Sverige T^T

sv. Tack!^^
De första gångerna jag gjorde inte sushi blev inte så bra heller. Men övning ger färdighet som man säger ;)

Saving Capulet sa...

omigosh! that's very cute photo! I also use puricute a lot xD

Helén sa...

Skoj!
=)