onsdag 26 maj 2010

Ons26Maj- Rullskridskor

~[Rullande 2hand fynd i neon!]~Hittade dessa skönheter på 2hand i dag ^-^ Så galet nöjd att jag bara vill hoppa upp & ner jublande!

Åkte väldigt mycket rullskridskor under en period när jag var liten, typ 6-7år då den stora trenden bland både stora & små var att åka rullskridskor. Ja, Ni kanske minns?

Men..har i alla fall inte åkt sedan dess & inte ägt ett par häller, därimot har jag i ett antal år varit fast besluten att min största framtids plan är att bli 80-90år & åka rullskridskor. Så tänkte att det kanske e på tiden att jag börjar lära mig igen nu, så jag e riktigt grym om 63år!
---------------------------------------------------------------------------------------
BlogLogg-APU 2010-05-26
Blogg logg till min mentor angående Apu:n igen då ^-^

Vad har jag gjort i dag?
ståt bakomdisken och varit på posten där jag träffade på en trevlig Martin lidberg & en av hans kamrat. Två riktigt trevliga människor faktiskt, Kändis möte på posten liksom, hur ofta händer det?! Haha

Nya saker jag lärt mig? Hur apparaten till kortbetalning fungerar :D

Hur kan detta hjälpa mig i framtiden?
Om jag startar eget företag i framtiden kan jag utan tvekan få nytta av detta. men även bara allmänt lite kul att veta vad det egentligen är kassörskorna knappar in där bakomdisken när man betalar med kort ^-^

Övriga tankar:
Martin lidberg är gamal brottare & vann let´s danc för något/några år sedan, inte så intressant egentligen kanske [var faktiskt själv tvungen att googla och kolla vem han var, tycke bara på posten att han var väldigt bekant och när dem sedan pratade med mig antog jag först att det var någon jag kände] Haha ^-^ Nea har koll!

5 kommentarer:

- Alexandra! sa...

Det är verkligen så kul! Jag är på jakt efter roller skates, alltså sådana med två hjul på varsin sida, hade såna som liten men nu kan man ju inte ha dem längre. ;P

sv: Ja i ettan längtade jag också till att ta studenten men nu känner man av att man inte längre kommer ha sin trygghet man har i sin klass (vi är otroligt tajta allihopa i min klass). Några av mina lärare är personer som inte går att jämföra med andra, alla i min klass har utvecklats något enormt som personer tack vare dem och nu ska vi inte träffa dem mer. Sen när det gäller arbete, vi måste ju få en inkomst nu och att få ett arbete som oerfaren 19 åring är inte lätt. Skolan är en sådan trygghet, man förstår nog inte det förrän det är dags att tänka vidare på framtiden. :)

- Alexandra! sa...

sv: Åh, så jättesnällt av dig att hålla så många tummar och tår! Jag tar med mig det i morgon, provet flyttades till då. ;P

Jag vet, otroligt svårt. =/ Det finns en sida från typ Danmark som säljer men dem har fått riktigt illa kritik från de som beställt just från Sverige och Norge. Några hade inte fått sina varor, kontaktade dem efter 3 månader och fick inte ens ett svar. Vet inte om jag vågar mig på att beställa därifrån. =/

Stina sa...

Åh, såå snygga!! :D

Ducky sa...

Hejsan =) Ville bara säga att jag har flyttat över min blogg till en egen domän då bloggsida.se är så ostabil och kan sluta fungera när som.

Nya är http://missducky.eu

Men det är samma innehåll;)

- Alexandra! sa...

sv: Japp! Och det du vad? Jag klarade provet! Så himla skönt alltså. Dessvärre fick jag höra att jag ännu inte är klar med matte B - på måndag är absolut sista dagen och då har jag ÄNNU en grej som ska göras, som jag inte räknat sedan början av trean. Håller tummarna för att Alexander kan hjälpa mig. :)

Ja jag funderar på Blocket/Tradera, där kommer det ju upp saker titt som tätt.