tisdag 29 juni 2010

Tis-29Juni-London

Dag4-21Juni:
Tog en morgon promenad ner till china town,carnaby street & Soho. Så roligt att vandra runt i london, så mycket att titta på & så älskar jag ju gatukonst, när den är seriöst gjord! som dessa:

Efter det tog vi oss tillbaka till hotellet för att fika innan vi skulle iväg på gruppUtflykt med dom andra till Madame Tussauds!

Dunants blev det till fika, men när man e på semester är det väl okej att tjocka i sig lite extra? ;P

~[Madame Tussauds]~

var jätte kul, älskar att det inte längre är avspärrat med staket och grejer runt vax figurerna utan du kan faktiskt gå runt och mingla bland alla kända figurer ^-^

Finns till och med profischonela fotografer på platts så du kan fotas med din favorit! Eller så är du lite mer ekonomisk & fotar själv ;) Vilket vi gjorde!

eller ja favorit & favorit, den högra bilden är ju bara mer på skoj från våran sida då det är en vidrig karaktär tvilling poserar bredvid. MenMen de som aldrig besökt madame tussauds tycker jag verkligen bör göra det! Men att rekomendera är att åka ditt med en gaidad grupp då man faktiskt får gå in på rödamattan på baksidan & slipper köa i timmar!

~[Notting Hill]~

Som om vi inte redan gjort tillräkligt för en & samma dag tog vi oss till Notting hill för att utforska ^-^ Någon som föresten sett filmen med samma namn? För er som sett den vet ni vad jag pratar om när jag nämner den blå dörren. Den finns faktiskt där på riktigt precis som bokhandeln osv. Men när det gäller den blå dörren så ä den inte längre blå! Killen som bodde där blev så trött på alla turister som skulle komma & titta på den att han valde att sälja dörren [för hur mycket som hällst!] & sätta ditt en ny, svart dörr i hopp om att slippa oss jobbiga turister, tihii, stackarn! Hitta ditt verkar ju folk göra i alla fall ^-^

Notting hill är även omtalat när det gäller deras alla 2Hand butiker & den stora marknaden som är varje helg. På gott & ont var vi ju inte där under marknaden, men visst fans det några små försäljare efter gatan & en del andra affärer att titta runt i! Dock skulle jag inte rekomendera 2hand affärerna om man inte har en mycket bra ekonomi!

~[Hyde Park]~
Eftersom min familj är lite knas bestämde vi oss för att gå hem till hotellet från Notting Hill, bara för att få se så mycket som möjligt av london! :) När vi hade gott kanske halva vägen stannade vi till i Hyde park för att äta lite chips & villa våra nu lite värkande kroppar en stund ^-^

4 kommentarer:

- Alexandra! sa...

Wow, det där var ingen dålig konst alltså. :O

Åh, Madame Tussauds måste ja gtill nån gång i mitt liv!

Så fort något speciellt händer (eller det är helg) får man tjocka sig, tycker jag. De där donutsen ser underbara ut!

sv: Hm, den serien känner jag inte igen, inte när jag bara hör namnet i alla fall. =/

Åh, så du har också de där toalettproblemet? Tur att du kan styra det i alla fall! Jag har börjat lära mig nu att trycka till på kissblåsan (du vet lite under naveln) då känner man om man är kissnödig på riktigt eller inte. :P

Usch, vilken hemsk resa! Det var den med osmarta bussresan jag hört (från reseplanerarnas håll alltså)! Att sitta i 9 timmar utan toalett och ingen kisspaus någonstans är ju vansinne. :O

Stina sa...

Gud vad kul att vara i London och att gå på vaxmuséet! Det vill jag också göra nån gång :D Riktigt kul att man får fota sig med dockorna också ^^

- Alexandra! sa...

sv: Haha hoppsan! Ja tröttheten har snurra till hjärnverksamheten lite. ;)

Ah okej, då förstår jag. Jag har för mig att det finns fler Madame Tussauds, kanske har dem lite "roligare" kändisar om man säger så.

Jennifer sa...

Wohoo du hitta min blogg och tack :D haha :P älskar att sminka och hålla på :P
Puss :D